Dienst Verlening Document (DVD)

U overweegt een beroep te doen op onze dienstverlening. In dit document leggen wij uit hoe wij werken en hoe wij worden beloond. De kerngegevens van ons kantoor kunt u vinden op onze website: www.dohlconsultancy.nl. Dit document is puur informatief en bent u op generlei wijze verplicht bepaalde diensten van ons af te nemen.

Elke klant is voor ons uniek en wat wij exact voor u kunnen betekenen hangt af van uw specifieke wensen en omstandigheden. In het algemeen zijn wij onze klanten op het gebied van schade-en inkomensverzekeringen als volgt van dienst:

  • Wij inventariseren de wensen en mogelijkheden van onze klant;
  • Wij adviseren over mogelijke oplossingen, zodat onze klant zijn/haar wensen kan realiseren. Wij baseren ons advies op onze kennis van de producten van een aantal financiële instellingen (verder te noemen verzekeraars), waarmee wij regelmatig samenwerken;
  • Wij zijn volledig vrij in onze advisering en hebben met geen enkele verzekeraar of bank afspraken gemaakt om specifiek voor hen te bemiddelen;
  • Wij verzorgen de contacten tussen de klant en verzekeraars, waarbij de klant overweegt een product te kopen;
  • Wij begeleiden de klant na afsluiten van een verzekering. We beantwoorden vragen van algemene aard met betrekking tot de verzekering, we staan de klant bij indien er wijzigingen plaats dienen te vinden en uiteraard helpen wij bij schade (afwikkeling).

Onze beloning voor schade-en inkomensverzekeringen kunnen onderdeel zijn van de prijs van het product. Bij verzekeringen is dat dus de prijs die u betaald, ofwel de premie genoemd.. In deze premie zit de vergoeding voor onze dienstverlening. Uiterlijk voor het afsluiten van de verzekering, informeren wij u over het exacte bedrag van de provisie. Bij sommigen producten, zoals bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid verzekering en uitvaart mogen wij niet meer beloond worden door middel van een vergoeding in de premie en zullen wij met u een “fee” afspreken voor de werkzaamheden die wij voor u hebben gedaan, wij zullen dit apart aan u factureren.

Uiteraard doen wij ons best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Indien u echter niet tevreden ben, vragen wij u dit zo snel mogelijk aan ons te laten weten. Wij doen dan ons uiterste best om uw klacht te onderzoeken en te verhelpen. Mocht u desondanks van mening zijn dat wij niet adequaat op uw klacht hebben gereageerd, dan kunt u zich wenden tot:
Klachteninstituut Financiele Dienstverlening (KiFid)
Borderwijklaan 10
Postbus 93560
2509 AN Den Haag